Voor en door jongeren met reuma
Via het (digitale) patiëntenportaal kun je contact hebben met je transitie-coördinator of reuma-verpleegkundige.
Het secretariaat is telefonisch en via e-mail bereikbaar. Het secretariaat helpt je ook verder met vragen waarvan je niet weet aan wie je ze moet stellen.
De telefonische hulplijn is het antwoordapparaat van de reumaverpleegkundige en de transitie-coördinator
Voor het maken, verzetten of afzeggen van afspraken kun je terecht bij het secretariaat van de polikliniek. Dit is ook via e-mail mogelijk.
Heb je ineens klachten die niet direct te maken hebben met reuma? Neem dan contact op met je huisarts.
Buiten kantooruren neem je bij een spoedeisend medisch probleem contact op met je huisarts. De huisarts kan je eventueel doorverwijzen naar de afdeling Spoedeisende Hulp van het UMC Utrecht.

Contactgegevens UMC Utrecht 

 

Algemeen bezoekadres

Heidelberglaan 100
3584 CX  Utrecht
Telefoon 088 755 5555

 

Polikliniek Reumatologie & Klinische Immunologie, Receptie 21E 

  • Het secretariaat is op werkdagen geopend van 09.00 - 17.00 uur
  • Telefoonnummer: 088 755 7428
  • Faxnummer: 088 755 5476
  • E-mailadres: poli-reumatologie@umcutrecht.nl 
  • Postadres:
    UMC Utrecht
    Huispostnummer: L00 408
    Postbus 85090
    3508 AB  Utrecht
    (Vul het volledige adres in bij het opsturen van gegevens. Vooral het huispostnummer is belangrijk).

 

Verpleegafdeling D2 West

 

  • Telefoonnummer: 088 755 1715
  • Postadres:
    UMC Utrecht Afdeling D2 West
    Huispostnummer D02.244
    Postbus 85090
    3508 AB  Utrecht
    (Vul het volledige adres in bij het opsturen van gegevens. Vooral het huispostnummer is belangrijk).
     

Patiëntenportaal

Een andere manier om je vragen te stellen, is via het patiëntenportaal. Het patiëntenportaal is een beveiligde website waarmee je direct in je elektronisch medisch dossier kan kijken. Je leest bijvoorbeeld wat er afgesproken is tijdens je bezoek aan de arts of transitie-coördinator. Ook vind je de laboratoriumuitslagen en je medicijnlijst op deze website.

 

Via dit patiëntenportaal kun je contact hebben met je transitie-coördinator of reuma-verpleegkundige. Je kunt een vraag stellen of overleg plegen op het moment dat het jou goed uitkomt. Dit doe je met behulp van het Econsult. Je vraag komt rechtstreeks bij de transitie-coördinator of reumaverpleegkundige in de mailbox en wordt opgeslagen in je elektronisch medisch dossier. Je kunt via het portaal ook zelf een vervolgafspraak maken. Het patiëntenportaal is niet geschikt voor spoedeisende vragen.

 

Het patiëntenportaal is alleen toegankelijk voor jongeren en volwassenen met reuma die in het WKZ en UMC Utrecht behandeld worden. Je moet hiervoor inloggen met DigiD en sms. Uitleg over het patiëntenportaal vind je hier.

 

Telefonische Hulplijn

De telefonische hulplijn (088 755 1494) is een antwoordapparaat van de reuma-verpleegkundige en de transitie-coördinator. De reuma-verpleegkundige of transitie-coördinator luistert 2 maal per dag de hulplijn af, en belt je dezelfde dag nog terug. Als je na kantooruren belt, word je de eerstvolgende werkdag teruggebeld.

 

Op de telefonische hulplijn kun je terecht met vragen of problemen die met je reuma te maken hebben en niet spoedeisend zijn. Dit kan een medische vraag zijn, bijvoorbeeld: je klachten worden erger en je wilt overleggen wat je moet doen. Maar het mogen natuurlijk ook niet-medische vragen zijn: bijvoorbeeld vragen over vakantie, over je studie of werk, etc. Vervolgens hangt het van je vraag af of je probleem meteen wordt verholpen, of dat je een (telefonische) afspraak krijgt bij een hulpverlener.

 

De telefonische hulplijn is 24 uur per dag bereikbaar. Bedenk wel dat het antwoordapparaat alleen wordt afgeluisterd op werkdagen en tijdens kantooruren.

 

E-mail

De polikliniek van het UMC Utrecht is ook per e-mail (poli-reumatologie@umcutrecht.nl) te bereiken. We raden je aan om vertrouwelijke vragen niet per e-mail te versturen. Je kunt deze e-mail wel gebruiken voor bijvoorbeeld maken of wijzigen van je afspraak. Daarnaast kun je via de e-mail ook recepten of machtigingen aanvragen - die ontvang je niet per mail maar gewoon via de post. De e-mail wordt door een medewerker van het secretariaat gelezen en afgehandeld.